יום רביעי, 24 ביוני 2015

עוגת משמשים קייצית נהדרת !!


עוגת משמשים קייצית נהדרת !!

עוגת משמשים קיצית של מאירי ליטל  1
הקיץ כבר כאן ועימו פירות הקיץ הטעימים והעסיסיים. עונת המשמשים קצרה וחשבתי על מתכון קל לעוגה ( כי למי יש סבלנות לאפות שעות בחום?) שמשלב בתוכו משמשים טריים. אז…תכינו קערה אחת, רשת לניפוי, כוסות מדידה וכף לערבוב. ו- 10 דקות פנויות. השכנה כבר תגיע בעקבות הריח המשכר של הוניל והמשמשים שיתפשט לכן במטבח. יש לי מתכונים רבים לעוגות עם פירות קיץ ולעוגות קלות ( גם לעיכול, בקיץ זה חשוב), ועוגת המשמשים תזכה לבכורה כדי שתתפסו את המשמשים לפני שייגמרו.  
עוגת המשמשים הקייצית שלי קלה להכנה (מבטיחה) ויוצאת רכה ונימוחה. אל חשש אם העוגה יוצאת רכה- לאחר יום- יומיים במקרר ( אם תישאר…) היא מתייצבת להפליא.
בעוגה יש מרכיב מפתיע שמוסיף המון מתיקות וטעם וגם לא יהיו לכן הרבה כלים לשטוף: פשוט משתמשים במיכל של היוגורט למדידת המצרכים הרטובים.
ילדים יטרפו אותה ( ותחשבו שכך יאכלו פירות על הדרך, חשוב, לא?)
מצרכים
** 2 כוסות קמח מנופות ** 2 כפיות אבקת אפייה ( ניתן להשתמש ב 2 כוסות קמח תופח, אך לא לנפות) ** 1 שקית אבקת ג’לי בטעם משמש ** שני שליש כוס סוכר וניל ( שקיקי סוכר וניל- למלא כוס של שני שליש)                          ** 200 גרם ( מיכל) יוגורט 3%  ** 200 גרם מים ( לשים מים במיכל היוגורט) ** 200 גרם חלב ( לשים במיכל היוגורט) ** 200 גרם שמן ( במיכל היוגורט)  ** 2 ביצים בטמפ’ החדר ** 4 משמשים טריים חתוכים לחתיכות קטנות
אופן הכנה
מפעילים תנור מראש ל 175 מעלות. בקערה מערבבים את החומרים היבשים, ומוסיפים את היוגורט, מים, חלב ושמן.  את הביצים מערבבים בקערית ניפרדת ומוסיפים לקערה. מערבבים ומטמיעים את כל החומרים, לא לערבב יותר מידי- העוגה תצא דחוסה. לבסוף מוסיפים לבלילה את המשמשים החתוכים.
מתאים ל 3 תבניות אינגליש קייק או לתבנית עגולה + תבנית אינגליש קייק.
העוגות מוכנות כאשר הן שחומות מלמעלה וקיסם יוצא מעט לח, לאחר כ 40 דקות בתנור, תלוי בסוג ועוצמת התנור.
זיגוג לעוגות
לשדרוג העוגות ולטעם מתוק נוסף, ניתן להוסיף להן זיגוג מעליהן כאשר הן מצטננות:
חצי שקית אבקת סוכר + כף עד כף וחצי חלב. לערבב היטב עד לקבלת משחה. באם דליל, להוסיף יעוד אבקת סוכר.
קיץ נהדר!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה